• اعتراض شدید وزیر بهداشت: شعله هرگونه تصمیم آتش ‌به ‌اختیار دامن نظام سلامت و اقتصاد کشور را خواهد گرفت

    ناظر. وزیر بهداشت به اقدام ناگهانی وزارت صمت درباره بازگشایی مشاغل و مراکز کسب و کار اعتراض شدید کرد.

  • اعلام وضعیت سفید برای بیمارستان‌های گیلان نابخردانه است

    ناظر. این مدیر جذاب نمی‌داند که این نامه چه میزان بار قانونی برای خود او ممکن است داشته باشد که بدون ذکر استنادات لازم و صرفا با قید تغییر در شرایط، وضعیت را سفید اعلام نموده است.

  • تعویق وام‌های قرض‌الحسنه، نذر کردن روغن ریخته برای امامزاده است

    ناظر. سیاستگذاران نشان داده‌اند که گوش‌های بسته و دهان‌های باز دارند و در عالم سیاست، گربه ‌صفتی نیز سکه رایج است.

  • آقای روحانی! چرا جان مردم را به خطر می اندازید؟

    ناظر. چرا اینقدر اصرار به بازگشایی سریع بانکها و ادارات دارید؟/ بیش از یکماه است که خودتان به شدت رعایت می کنید و تمامی جلسات تان را از طریق ویدئو کنفرانس مدیریت می کنید و در جلسه هیأت دولت نیز فقط خودتان با نفر بغل دستی چند متر فاصله دارید!!!/ چنانچه عده ای ناآگاه و یا بی وجدان، موقعیت بحرانی کشور را درک نکرده و به توصیه ها و اخطارهای مقامات مسئول و "ستاد مقابله با کرونا" توجه نکرده و نمی کنند باید با آنان شدیدترین برخوردها را انجام داد!!/ وقتی که مجلس شورای اسلامی بطور کامل تعطیل است و برخی از دستگاههای وابسته به دولت و حتی تمامی مجموعه های خصوصی و غیردولتی نیز تقریباً تعطیل و یا نیمه تعطیل میباشند، پس چرا دولت به باز بودن و فعالیت بانکها و ادارات در این ایام بحرانی اصرار می ورزد؟

  • از شایعه تا واقعیت؟!

    ناظر. هيچ گونه تغييري در نحوه محاسبه قيمت برق رخ نداده و اقلام عوارض و آبونمان كماكان براساس مبلغ صورتحساب و تعداد روزهاي دوره از طريق پيامك به شماره تلفن همراه مشترک اعلام می شود

  • امیدواریم گوش مسئولان, مانند گوشی هایشان نباشد

    ناظر. حدود 90 درصد از کارگران زیرخط فقر هستند و دولت توجهی به آنها ندارد/ اکثر حمایتی های دولتی ها در کلام خلاصه و به مرحله عمل نمی رسد/ پرداخت نهایتاً‌ 600 هزار تومانی دولت مگر چقدر می تواند به آنها برای امرار معاش زندگی کمک کند در شرایطی که به گفته ی نمایندگان کارگران حداقل سبد معیشت کارگران 4 میلیون و 940 هزار تومان است

انتشار :
 ساخت و سازهای غیرقانونی اطراف فرودگاه، معضل اساسی ماست

ساخت و سازهای غیرقانونی اطراف فرودگاه، معضل اساسی ماست


اعضای شورای شهر، ظهر امروز از برج مراقبت فرودگاه سردار جنگل رشت بازدید و با مدیر کل فرودگاه گیلان دیدار و گفتگو کردند. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرودگاه گیلان، مدیرکل فرودگاه گیلان در جریان این بازدید، با تاکید برلزوم ارتباط و همکاری شهرداری و شورای شهر رشت با این ارگان، اظهارداشت: این دو نهاد شهری می‌توانند در توسعه آتی فرودگاه سردار جنگل رشت  نقش اساسی ایفا کنند. مهندس فتاح رضوانی افزود: درآمد حاصل از اخذ عوارض 6 درصد از فروش بلیت هوایی  که  از سوی شرکتهای هواپیمایی به حساب شهرداری ها واریز می شود می تواند خدمات شهری ارائه شده به فرودگاه سردار جنگل را مانند سایر فرودگاههای مراکز استان ها در کشور بیش از پیش ارتقا دهد.  وی در این خصوص اهتمام ویژه اعضای شورای شهر و شهرداری رشت به تنها فرودگاه استان که در مرکز گیلان واقع شده و دروازه هوایی ورودی استان و شهر رشت محسوب می شود؛  را خواستار  شد. مدیر کل فرودگاه گیلان تاکید کرد: با توجه به جاذبه های گردشگری ، اماکن زیارتی گیلان و وجود منطقه آزاد تجاری انزلی همه مسئولین باید در جهت رونق و رشد سفرهای هوایی برون مرزی اهتمام ویژه ای به عمل آورند. مهندس رضوانی رشد جمعیت استان و افزایش تقاضای سفر هوایی را دو عامل مهم در خصوص لزوم افزایش مساحت فرودگاه دانست و گفت : با توجه به نبود فرودگاه اقماری در استان به عنوان پشتیبان و درخواست شرکت های هواپیمایی برای برقراری پرواز در مسیرهای مختلف که رو به رشد است، ایجاد زیر ساخت های لازم و مورد نیاز را می طلبد که این مسئله، تملک اراضی اطراف فرودگاه را برای پیاده سازی طرح جامع فرودگاهی ضروری می سازد و باید به این قضیه به طور ویژه توجه و عنایت شود. وی هجوم شهر به سمت فرودگاه را خطری تهدید کننده عنوان کرد و افزود: افزایش ساخت و سازهای حاشیه فرودگاه یکی از مهم ترین معضلات موجود است. این رشد بی رویه و غیر قانونی، فرودگاه را به بن بستی غیر قابل فرار خواهد کشاند و گر چه مسئولین با هر عزمی در این مسیر گام بردارند، نیاز به منابع مالی گسترده ضروری است. وی با اشاره به این که  فرودگاه های کشور، درآمد - هزینه ای هستند و از مجموع درآمدهای شرکت فرودگاه های کشور تامین درآمد می شوند، نرخ درآمد به هزینه فرودگاه گیلان را 1 به 5 دانست و گفت: متاسفانه این رتبه، رتبه مطلوبی نیست. مهندس رضوانی ادامه داد: بیش از 20 فرودگاه در جدول پیوست 20 ، بودجه سال 93، ردیف پیدا کرده اند و جای استان ما در این میان خالی است. مدیر کل فرودگاه گیلان برای توسعه زیر ساخت های فرودگاه، خواستار عزم ملی استان شد و خاطر نشان کرد: تنها با عزمی جدی است که می توان میان زیر ساخت ها و نیازهای استانی توازن ایجاد کرد و هر استانی که از فرصت های موجود بیشترین بهره را ببرد؛ گوی سبقت را ربوده است. مدیرکل فرودگاه گیلان مسدود شدن ورودی فرودگاه در زمان پروازهای حج را از دیگر مشکلات موجود عنوان کرد و افزود: با تقسیم ترافیک در محدوده فرودگاه و بلوار عرفان شهر رشت می توان از انسداد راههای ورودی و خروجی به فرودگاه رشت به ویژه در زمان پروازهای حج جلوگیری کرد.  مهندس رضوانی خاطر نشان کرد: این معضل با هجوم دستفروشان و گل فروشان جلوی درب ورودی فرودگاه علاوه بر افزایش بار ترافیکی، چهره بسیار زشتی نیز به ورودی فرودگاه می دهد. وی یکی دیگر از مشکلات موجود را کمبود تابلوهای راهنمای فرودگاهی در سطح شهر دانست و گفت: این کمبود خصوصا در ورودی های شهر بسیار مشهود است.  مهندس رضوانی اضافه کرد: در جلسه ای که چندی پیش با شهردار رشت داشتیم بسیاری از مشکلات مطرح و برای آن ها چاره اندیشی شد. از جمله مبلمان داخلی فرودگاه، زیبا سازی دیوارهای فرودگاه و ....

وی افزود: کمبود ماشین جاروب در فرودگاه گیلان یکی دیگر از درخواست های این اداره کل است که با وجود مساعدت هایی هنوز عملیاتی نشده است. مدیرکل فرودگاه رشت همچنین خواستار توجه ویژه نمایندگان گیلان به تنها فرودگاه این استان شد و از همه نمایندگان گیلان دعوت کرد ضمن بازدید از فرودگاه رشت، نسبت به توسعه این فرودگاه اهتمام ویژه داشته باشند. مهندس رضوانی نقش نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی را برای توسعه همه جانبه فرودگاه رشت بی‌بدیل دانست و افزود: با مشارکت نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد استان، شاهد توسعه فرودگاه رشت باشیم.

رییس شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این بازدید  به ضرورت مراجعه به قانون و مشخص نمودن حقوق وتکالیف شورا و شهرداری در قبال فرودگاه و بالعکس، اشاره کرد. دکتر رضا جمشیدی گرفتن مشاور برای برآورد هزینه و تهیه نقشه جامع از زمین های محدوده فرودگاه را ضروری دانست و گفت: این قول را می دهیم که معاونت شهرسازی شهرداری رشت نیز در خصوص مسائل نقشه برداری به فرودگاه رشت کمک کند. وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل نبود نگاه جامع نگری در شهر رشت امروز مواجه با حاشیه نشینی تا نزدیک دیوار فرودگاه هستیم. دکتر جمشیدی  قول مساعد داد تا روشن شدن وضعیت، مجوز هیچ ساخت و سازی در حریم فرودگاه صادر نگردد. وی تاکید کرد: در حال حاضر به دلیل کمبود منابع مالی، رفع چالش های رودخانه ها، آبگرفتگی و کیفیت نا مطلوب روسازی ها و ... که مشکلات اساسی شهر رشت است، در اولویت کار شورا قرار دارد اما مسائل فرودگاه از قبیل، مبلمان شهری داخل فرودگاه، تابلوهای راهنمای فرودگاهی در سطح شهر خصوصا در ورودی شهر و مسائلی از این دست پیگیری می گردد. دکتر جمشیدی از برگزاری نشستی با نمایندگان مجلس در جهت رفع مشکلات فرودگاه خبر داد و از مدیر کل فرودگاه گیلان خواست تا با اعلام درخواست ها و ارائه نقشه ها و مستندات به صورت مکتوب، رفع موانع فرودگاه گیلان را به بررسی های کارشناسی تر بسپارد. وی افزود: در خصوص ماشین جاروب نیز شهرداری و شورا در این زمینه اقدام لازم را انجام می دهند. وی در پایان با اعلام این که جلسه بعدی رفع موانع فرودگاه گیلان در شورای شهر رشت برگزار خواهد شد، گفت: این بار شورای شهر میزبان  مدیرکل فرودگاه گیلان خواهد بود.

خبر های مهم
پربازدیدترین خبر ها

مشترک ماهنامه شوید

همینک تنها با چند کلیک عضو ماهنامه ناظر شوید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به نشریه ماهانه اقتصادی ناظر می باشد .