• اعتراض شدید وزیر بهداشت: شعله هرگونه تصمیم آتش ‌به ‌اختیار دامن نظام سلامت و اقتصاد کشور را خواهد گرفت

    ناظر. وزیر بهداشت به اقدام ناگهانی وزارت صمت درباره بازگشایی مشاغل و مراکز کسب و کار اعتراض شدید کرد.

  • اعلام وضعیت سفید برای بیمارستان‌های گیلان نابخردانه است

    ناظر. این مدیر جذاب نمی‌داند که این نامه چه میزان بار قانونی برای خود او ممکن است داشته باشد که بدون ذکر استنادات لازم و صرفا با قید تغییر در شرایط، وضعیت را سفید اعلام نموده است.

  • تعویق وام‌های قرض‌الحسنه، نذر کردن روغن ریخته برای امامزاده است

    ناظر. سیاستگذاران نشان داده‌اند که گوش‌های بسته و دهان‌های باز دارند و در عالم سیاست، گربه ‌صفتی نیز سکه رایج است.

  • آقای روحانی! چرا جان مردم را به خطر می اندازید؟

    ناظر. چرا اینقدر اصرار به بازگشایی سریع بانکها و ادارات دارید؟/ بیش از یکماه است که خودتان به شدت رعایت می کنید و تمامی جلسات تان را از طریق ویدئو کنفرانس مدیریت می کنید و در جلسه هیأت دولت نیز فقط خودتان با نفر بغل دستی چند متر فاصله دارید!!!/ چنانچه عده ای ناآگاه و یا بی وجدان، موقعیت بحرانی کشور را درک نکرده و به توصیه ها و اخطارهای مقامات مسئول و "ستاد مقابله با کرونا" توجه نکرده و نمی کنند باید با آنان شدیدترین برخوردها را انجام داد!!/ وقتی که مجلس شورای اسلامی بطور کامل تعطیل است و برخی از دستگاههای وابسته به دولت و حتی تمامی مجموعه های خصوصی و غیردولتی نیز تقریباً تعطیل و یا نیمه تعطیل میباشند، پس چرا دولت به باز بودن و فعالیت بانکها و ادارات در این ایام بحرانی اصرار می ورزد؟

  • از شایعه تا واقعیت؟!

    ناظر. هيچ گونه تغييري در نحوه محاسبه قيمت برق رخ نداده و اقلام عوارض و آبونمان كماكان براساس مبلغ صورتحساب و تعداد روزهاي دوره از طريق پيامك به شماره تلفن همراه مشترک اعلام می شود

  • امیدواریم گوش مسئولان, مانند گوشی هایشان نباشد

    ناظر. حدود 90 درصد از کارگران زیرخط فقر هستند و دولت توجهی به آنها ندارد/ اکثر حمایتی های دولتی ها در کلام خلاصه و به مرحله عمل نمی رسد/ پرداخت نهایتاً‌ 600 هزار تومانی دولت مگر چقدر می تواند به آنها برای امرار معاش زندگی کمک کند در شرایطی که به گفته ی نمایندگان کارگران حداقل سبد معیشت کارگران 4 میلیون و 940 هزار تومان است

انتشار :
چرا چاله چوله های شهر رشت جریمه نمی شوند؟!

چرا چاله چوله های شهر رشت جریمه نمی شوند؟!


حسن سامری. آسفالت مناسب معابر شهری از مهمترین ویژگیهایی است که یک شهر را از سایر شهرها متمایز میسازد. یکی از معضلاتی که سالها مردم استان گیلان خصوصا شهر رشت را آزار می دهد وجود چاله چوله های خیابانهاست كه هر روز هم اضافه میشوند و وجود آن ظاهرا برای مسئولین جا افتاده و جز لاینفک خیابانهای شهر شده است. خیلی از خیابانهای سطح شهر بجای سطحی صاف و یکدست، پستی و بلندی دارد. در قسمتی از خیابان هم آسفالت کنده شده و یا کمی جلوتر آنقدر آسفالت روی قسمتی از خیابان ریخته اند که شبیه دست اندازی بزرگ و بلند برای خودروها شده است. چاله هایی که گویی با تمام قدرت ، پیروزمندانه در جای خود باقی مانده و روی مردم شهر را در این زورآزمایی کم کرده اند. آسفالتهایی پنجاه تکه و وصله شده که موجهای ناخوشایند سطح آسفالت هم به آن اضافه شده و همیشه خاطره ای تلخ در ذهن رانندگان باقی می گذارد! هنوز قیر سطح معابری که تازه ترمیم شدند خشک نشده که عده ای کلنگ به دست جهت لوله گذاری ، کابل تلفن ، توسعه شبکه و ... به جان دل و روده آسفالت می افتند و شروع به کندن می کنند.
 یکی از شهروندان شهر رشت می گوید : شب گذشته در حین رانندگی در یکی از خیابانهای شهر رشت ناگهان در چاهی افتادم که انتظارش را نداشتم و در این حادثه علاوه بر خسارت وارده به خودرو، دیسک کمر همسرم عود کرد که روز بعد به ناچار گرفتار مطب پزشک و رادیولوژی شدم. یکی دیگر از شهروندان نیز گفت: هر ساله همزمان با شروع فصل کشاورزی در گیلان، شخم خیابانهای سطح شهر رشت نیز شروع می شود و در سال جدید ما منتظر هستیم که این اتفاق بیفتد هر چند از این شخم خیابانها تاکنون نتیجه ای عاید شهروندان نشد مثل کنده کاریهای شرکت آب و فاضلاب شهری در طول سالهای گذشته که نتیجه اش برای شهروندان هنوز روشن نیست! یکی از رانندگان تاکسی نیز در ادامه می افزاید : آیا پس از سالها مسولین شهرداری و شورای شهر برآورد نکرده اند که برای ترمیم و روکش آسفالت معابر شهری چه میزان اعتبار و زمان نیاز است؟ چرا تاکنون با اجرای نهضتهای آسفالت در این خصوص نتیجه قابل توجهی نگرفتیم؟ چه کسی مسئول خسارت وارده به خودروی شهروندان است؟ آیا قانون برای جبران این خسارتها تعریفی ندارد؟ آیا در سال 93 می توانیم امیدوار باشیم که نهضت آسفالت به خیابانهای شهر رشت سر و سامانی بدهد؟ یکی دیگر از شهروندان، که یکی از چاله های شهر علت تصادفش بود گفت: ناغافل در حین رانندگی به چاله ای در یکی از خیابانها برخورد کرده و ترمز زدم و راننده خودروی پشت سرم که غافلگیر شده بود به ناچار با من تصادف کرد. وی افزود : علیرغم انتقاد شهروندان ، چاله چوله های شهر اگر خدای ناکرده حوادث جانی در پی نداشته باشد فواید زیادی دارند از جمله ایجاد اشتغال برای صنوف تعمیرات جلوبندی خودرو،فروشندگان لوازم یدکی، قطعه سازان ،لاستیک فروشان ،صافکاران ، نقاشان و ... و اگر آسفالت از نوع مرغوب درست شود و خیابان ها صاف و هموار باشند، این همه شغل از بین می رود و تعدادی به خیل بیكاران افزوده می شوند. یکی دیگر از شهروندان نیز معتقد است با وجود چنین آسفالتی نامرغوب شاید بتوان شترسواری در بیابان را بر ماشین سواری در خیابانهای شهر رشت ترجیح داد.
علیرغم انتقادات و گلایه های مردم شهر رشت از کیفیت نامناسب آسفالت معابر شهر رشت و خسارات وارده به اموال عمومی  و با توجه به وعده های شهرداران و اعضای شورای شهر و نهضتهای آسفالتی که اجرا شد هنوز هم  تغییر محسوسی در این خصوص شاهد نبودیم. بعضی از معابر سطح شهر نیاز به روکش جدید دارند نه لکه گیری ، چرا که چهره آسفالت شهر را زشت و دل رانندگان را پر درد می کنند. آیا روش آسفالت و لکه گیری خیابانها در سطح شهر رشت استاندارد است؟ ریختن آسفالت با فرغون و بیل در چاله چوله های شهر و غلتک زدن روی آن دوام دارد؟ براستی چرا چاله چوله های معابرشهری رشت که مستقیما به اموال عمومی خسارت وارد می کنند جریمه نمی شوند؟

خبر های مهم
پربازدیدترین خبر ها

مشترک ماهنامه شوید

همینک تنها با چند کلیک عضو ماهنامه ناظر شوید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به نشریه ماهانه اقتصادی ناظر می باشد .